Loppisfynd

Ojojoj, vad tiden går. Fort dessutom. Hösten är här och det är så himla vackert ute. Jag gillar hösten. Det gör inte så mycket att det blir kallare och mörkare. Det är ganska härligt att ta på sig varmare kläder, mössa och vantar. Och framförallt är det ju mysigt att tända ljus inomhus och kanske krypa upp i soffan med en filt och en spännande bok. Det är inte dumt.

Jag vet att jag varit dålig på att vara inne på både min egen och alla andras trevliga bloggar på sistone. Men jag har verkligen haft fullt upp. Så jag har fått lägga mina fritidsintressen lite på hyllan ett tag. Men jag kommer alltid tillbaka hit, för det är ju så roligt. Men det blir lite si och så med hur ofta det blir. Och jag har saknat er alla.

Jag tänker iallafall fortsätta på mitt lilla tema om mitt älskade norrland. I somras när jag var där passade jag på att springa på loppis så ofta jag hann... Både runtomkring min egen hemstad och även min sambos hemstad. Idag tänkte jag visa några av mina underbara loppisfynd. =) För tillfället ligger de hemma hos mina föräldrar. Några av dem kommer kanske med hem till oss någongång snart, andra får kanske vänta tills den dagen vi har lite mer plats. Det är iallafall kul att samla på sig lite saker. Jag vet att de kommer att komma till användning en vacker dag.

224621-119 224621-120
Jag älskar träsaker. Särskilt gamla trälådor. Den här är en slags ost-form, som man gjorde ost i förr. Bilden till höger är en vävsked. Den är så otroligt vacker.

224621-124 224621-125
Och här är en tvättbräda. Den är så fin. Jag gillar när träet blivit lite grått.

224621-126 224621-123
Ett vackert träfat. Och bilden till höger visar tvättbrädan igen och ett vackert lakan, örngott och handduk.

Min mormor dog 2001 *saknar dig mormor*, men vi har fortfarande kvar hennes gamla hus i släkten. Det är en riktig skattkammare. I somras passade jag på att ta reda på några gamla lakan och örngott. Hennes initialer är broderade på dem. Därför är de så klart ännu mer värdefulla för mig. Några av dem ser ni här ovan. Och här kommer några närbilder.

224621-122 224621-121
Fantastiskt vackra, eller hur? De är för skadliga att sova i, men jag kommer nog använda örngotten till prydnadskuddar istället. Får se vad jag hittar på med lakanen.

Ha det så bra nu allihopa. Vi ses snart igen. Kramar.

Kommentarer
Postat av: birgitta

Hej Stina och så välkommen tillbaka, jag har nog saknat dej och funderat på att skriva ett mail, men tänkt att du kanske vill vara ifred, men nu när du är tillbaka är det så trevligt. Fina gamla träsaker du har fått tag på, det är så vackert med gamla, lite slitna och använda saker och örngott och lakan från din mormor är ju en skatt, du kan ju alltid använda lakanen till gardiner med bården upptill så silar ljuset så fint genom spetsen, har själv använt lakan från min mormor på det viset. Kram på dej Stina och hoppas vi hör från dej flera gånger nu.

2007-10-25 @ 15:44:22
URL: http://fridtid.blogspot.com
Postat av: stina

Åh, vad mycket fint...
Skulle vilja ha mycket av det där. Kram

2007-10-25 @ 19:11:45
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Scaniatjejen

Fina saker du hittat! Förstår att du har mycket att göra, har själv inte varit nån flitig bloggare senaste tiden. Men vi kommer tillbaka, eller hur? Kram på dig

2007-10-25 @ 19:36:29
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Solkatter & Dammråttor

Heeej!!!Välkommen tillbaka....har saknat dej ska du veta=)
Vilka fina grejer du köpt på loppis...det är sååå roligt med loppis!Jag gillar också gamla träsaker och gamla lakan med fina spetsar och broderier.
Ha det gott!Kram!

2007-10-25 @ 20:36:36
URL: http://solkatterdammrtt.blogspot.com
Postat av: Stina

Birgitta: tack så mycket! =) Jag har saknat dig oxå och det hade absolut inte gjort nåt om du skickat ett mail. Då hade jag bara blivit glad. =) Det är trevligt att vara tillbaka oxå. =)Ja, det är verkligen vackert med gamla, lite slitna saker. Tack för tipset på vad jag kan göra med lakanen oxå. =) Kraaaaam.

Stina: Tack! Haha, jag förstår det. Tänkte faktiskt på dig när jag la upp bilderna "Det här kommer Stina gilla." =) Kramis.

Scaniatjejen: Tack! Ja, det är verkligen fullt upp. Absolut, vi kommer alltid tillbaka. =) Kram på dig oxå.

Solkatter & Dammråttor: Heej! =) Tackar! Det är så roligt att komma tillbaka å höra att folk saknat en, det värmer. =) Tack, kul att du gillar sakerna. Ha det gott du med. Kramar.

2007-10-26 @ 09:22:29
URL: http://hemmahosstina.blogg.se
Postat av: Mari ( Guldkant på livet)

Hallå där och välkommen tillbaka!
Vilka fina fynd du har gjort, underbara spetslakan och fin tvättbräda!
Ha en skön helg!
Mari.

2007-10-26 @ 21:15:45
URL: http://guldkantpalivet.blogspot.com
Postat av: Stina

Mari: Hej och tack så mycket! =) Ja, jag gillar verkligen mina fynd. Hoppas du har en skön helg du med. Kramar

2007-10-28 @ 13:00:43
URL: http://hemmahosstina.blogg.se
Postat av: Jannice

Visst är det ok!! Jag ska oxå lägga till lite länkar.. har fullt upp o lära mig allt just nu bara i bloggvärlden..

Vi ses!!
Kram

Postat av: Inredningsgalen

Så fina fynd du har gjort! Älskar att gå på loppis!

2007-10-29 @ 15:21:41
URL: http://www.inredningsgalen.blogg.se
Postat av: Jenny

Oj vilka vackra saker! Jag blev verkligen förälskad i dina vackra örngott och lakan! Otroligt fina. Förstår att du verkligen gillar dem! Kul att du bloggar igen :)Jag gillar att tiita in hos dig och läsa dina härliga inlägg! Ha en skön måndagskväll, hälsa! Stor KRAM

2007-10-29 @ 18:09:01
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se
Postat av: Carin

Jag har saknat dina inlägg (och dina kommentarer i min blogg) jätte mycket men vet ju att du haft mycket att göra så du är förlåten. :) Jättefina bilder som vanligt. Lakanen och örngotten är så himla fina, särskilt när mormors initialer är på dom. Då blir de verkligen speciella. Hoppas ni har haft en skön måndag. Puss o kram

2007-10-30 @ 00:35:09
URL: http://ladyscorpio.blogg.se/
Postat av: Stina

Jannice: Tack, va snällt. Vill ju inte "glömma bort" att besöka dig. Ligger du på länklistan blir det lättare att komma ihåg var du finns. =) Kram

Inredningsgalen: Välkommen till min blogg! Tack! Jag med, det är så himla kul. Å man kan ju verkligen göra fynd. =) Kram

Jenny: Tack! Kul att du gillar dem. =) Ja, visst är de? De är riktiga skatter. =) Tack för dina snälla ord om min blogg oxå. Det är så kul att man får "höra" sånt ibland, för då påminns man om en av anledningar till varför jag gör det här. =)Ha det så bra. Hälsa du med. kram

Carin: Har du?! =) Va kul att höra. Precis som jag skrev till Jenny här ovan så är det kul att höra att folk saknat en, då blir man motiverad att hitta tiden att göra nya inlägg. Förhoppningsvis blir det fler här framöver. =) Ja, jag älskar verkligen lakanen och örngotten. Hoppas du har en bra dag. Kram

2007-10-30 @ 14:17:32
URL: http://hemmahosstina.blogg.se
Postat av: becka

myyys. Træsaker kan verkligen vara fina!!

2007-10-30 @ 15:17:58
URL: http://www.afrikabecka.blogspot.com
Postat av: signe

Gillar verkligen dina gamla träsaker och örngott! Kul att du är tillbaks på bloggen! Har saknat dig! Som du såg så bor jag ju på blogspot nuförtiden!Kram :)

2007-10-30 @ 16:20:23
URL: http://de-signe.blogspot.com
Postat av: stina

Tack för att du är så gullig. Kramis

2007-10-30 @ 22:10:18
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Zassi

Superfina fynd du gjort! Och lakanen är ju helt underbara. Kul att ni har hemmanet kvar :)
Visst går tiden fort! Vips är det november...
Kramiz//Z

2007-11-01 @ 11:20:19
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: stina

Vad bra att du blev nöjd vännen. :-)

2007-11-01 @ 22:03:14
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Jannice

Å vilket vackert trä tråg... underbart! Tänk med röda juläpplen i!!

Jag kommer tillbaka..

du är välkommen in till mig om du har tid och lust :)

Ha en skön helg!

Postat av: Stina

Becka: Ja, det kan de verkligen! Jag älskar trä! =)

Signe: Roligt att du gillar dem. Det är roligt att vara tillbaka oxå. Och man blir ju glad att höra att du m fl saknat mig. =) Ha det gott.

Stina: Det är du som är gullig. =) Och jag blev verkligen jättenöjd med hjärtana. Ska visa dem här sen. =) Kramar

Zassi: Kul att du gillar dem. =) Ja, det är verkligen kul att vi har kvar hemmanet inom familjen. Det är härligt att kunna åka dit och bara njuta. Fast det blir ju ändå aldrig samma sak sen mormor dog. Men man kan ju iallafall åka dit och minnas henne. Allt i huset står kvar precis som hon lämnade det. Kram

Jannice: Ja, visst är det fint! Kan verkligen föreställa mig att det skulle bli vackert med röda juläpplen. =) Du är så välkommen tillbaka. Jag ska besöka dig oxå. =) Ha en skön helg du med. Kramar.

2007-11-03 @ 12:12:31
URL: http://hemmahosstina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0