Nytt år, ny energi.

God fortsättning på det nya året! Hoppas alla haft det jätteskönt sen sist.

Åååååh, va skönt det är med jullov. =) Ja, egentligen var det slut i måndags, men jag är "ledig" den här veckan och nästa också. Eller ledig och ledig, men hemma iallafall. I veckan har jag skrivit och skrivit på en examinationsuppgift som ska jag har skickat till min lärare idag. Har lagt ner mycket tid på den och känner mig nöjd nu, så det är bara att hoppas på det bästa. Senare idag sätter jag mig på flyget norröver (återigen) och ska hälsa på min kära syster. Ska bli kul. Stannar ända till på onsdag. På tisdag fyller pappa år så vi ska fira honom också. Efter det är det inte många dagar kvar tills en helt ny kurs börjar. Spännande.

Jaja, åter till jullovet. Det har varit otroooligt härligt att vara ledig. Julen var helt underbar. Nyår firade jag och min sambo hemma hos oss, bara vi två. Det kändes bäst så eftersom vi varit ifrån varandra så länge över jul.
Några dagar in på det här nya året åkte jag och min sambo (eller fästman är han ju nu. Har inte riktigt vant mig vid att kalla honom det. *ler*) på kryssning. Två dygn tur och retur Stockholm-Helsingfors. Jättehärligt. Det var så skönt att komma iväg på en liten minisemester tillsammans. Vi kom till Helsingfors på morgonen och färjan skulle inte gå tillbaka förrän på eftermiddagen, så då har man möjlighet att gå i land. Det gjorde vi såklart. Helsingfors är trevligt. =) Jag passade naturligtvis på att shoppa lite. Det var ju rea även där. Och när vi ändå var i Finland så ville jag förstås shoppa sånt som är finländskt. Jag brukar försöka tänka så när jag åker utomlands eller till nåt speciellt ställe - att köpa något som är typiskt för just det landet och som passar mig och min stil. För det blir oftast saker till hemmet jag köper. I Helsingfors skyndade vi oss in i närmaste Marimekko-butik och det blev en del inköp. Jag gillar deras saker. De har så mycket fina mönster och härliga färger. Men det blev en del annat också. Jag vill gärna visa mina fynd så här kommer de:

image137 image139

image138 image140
Till vänster: Jag gillar verkligen Lilla My. Hon är cool. =) Så jag passade på att köpa en Lilla My-figur
och en musmatta. =)
Till höger: Mina inköp från Marimekko. Har en passion för handväskor och den här ovan är
som gjord för mig. Den satt bara där och väntade på mig. Färgen, mönstret, allt passar mig.
Bilden nedanför väskan föreställer ett kuddfodral. Varma färger och vackert mönster.

Nu är det bara att ta sig an det här nya året. Känns som jag fått en massa ny energi. Det har nog inte bara att göra med att det är nytt år, utan även att jag varit ledig och kopplat av ett bra tag. Kände att jag behövde det. Men nu är jag redo att ta mig an nya utmaningar och jag hoppas verkligen att 2008 blir ett bra år. Ska iallafall göra mitt bästa för att göra det till det. =)

Kommentarer
Postat av: signe

God fortsättning på dig! Det är verkligen härligt med julledighet...jag var ledig riktigt länge fast jag har arbete! :) Härligt med lillsemester till Helsingfors! Ha en skön resa! Kram :)

2008-01-11 @ 15:41:04
URL: http://de-signe.blogspot.com
Postat av: Camilla

Va härligt ni verkar ha haft det, kul. Alltid kul att så nåt nytt mitt i vardan :) Skönt att du får vara "ledig" så länge, hoppas att du får det kul hos din syster! Hälsa! KRAM :)

2008-01-11 @ 18:16:44
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: birgitta.fridtid.blogspot.com

Det låter verkligen som du haft det trevligt i julhelgen, det kan behövas för att komma tillbaks i vardagen igen och du som pluggar som en tok. Mysigt med en lite resa till Finland med din fästman! och vilka fina inköp du gjort. Jag gillar också lilla My, hon är så härligt obstinat och egensinnig. Väskan och kuddfodralet är kanon, marimekko har alltid fina saker. Och du, inte ska du ha dåligt samvete för att du inte kommenterar hos mej i perioder, desto trevligare blir det ju när du tittar in. Kram och ha det nu gott och ta vara på det härliga.

2008-01-12 @ 12:55:59
URL: http://fridtid.blogspot.com
Postat av: Zassi

Hihi.. så underbart! Jag gillar oxå Lilla My!!
God Fortsättning till dig med!! Kramiz//Z

2008-01-13 @ 16:45:57
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Stina

Signe: Tackar, tackar. Ja, man behöver verkligen vara helt ledig ibland och bara ägna sig åt sådant som man verkligen vill göra. Kram
Camilla: Ja, vi hade jättetrevligt. Verkligen skönt att bara komma ifrån ibland. Kram.
Birgitta: Ja, jag har verkligen haft det jättehärligt. =) Haha, ja nu är jag åter i pluggandet igen. Men det går bra efter all vila. =) Kul att du gillar mina inköp. =) Okej, då ska jag försöka sluta med det *ler*. Men det blir lätt så när man inte kan besöka sidor man gillar så ofta som man skulle vilja. =) Kramar
Zassi: Ja, hon är verkligen cool. Tack! Kram

2008-01-14 @ 11:49:24
URL: http://hemmahosstina.blogg.se
Postat av: becka

Gott nytt år!

Ælskar musmattan. :)

/becka

2008-01-15 @ 21:05:48
URL: http://www.afrikabecka.blogspot.com
Postat av: Carin

Det är som vanligt alltid lika kul att läsa dina inlägg. :) Jag gillar verkligen grejerna du köpte i Helsingfors. Nästa gång ni åker dit får du köpa en Moomin åt mig. ;) Det var så himla kul när du var här.
Jag måste ju komma och hälsa på er snart men vi får väl se hur det blir nu i framtiden med allt.. *ler* Nu ska jag strax åka iväg på jobbet. Som tur är slutar jag tidigt idag oxå så det ska nog gå bra.. Hoppas ni får en riktigt skön söndag. P&K

2008-01-20 @ 08:38:02
URL: http://ladyscorpio.blogg.se
Postat av: Stina

Becka: Tack detsamma! Ja, visst är den söt?! =) Kram

Carin: Kul att du tycker det. Kul att du gillar dem. Ja, om jag hade tänkt lite längre så skulle jag ju ha köpt nåt åt dig redan den här gången. =) Det var verkligen jättekul när jag va hos dig. Hoppas du kan komma hit snart så vi får umgås igen. Ha det bra. Kramar

2008-01-28 @ 20:45:28
URL: http://hemmahosstina.blogg.se
Postat av: Camilla

Hej du! Blev glad när jag hittade ett till Lilla my Fan, själv har jag henne hängandes i "kristallkronan" över köksbordet! Hon är min idol och förebild ;) Trevlig blogg du har... kram

2008-04-10 @ 00:24:46
URL: http://www.rosahemmet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0